Retur & Återbetalning - Skogalen

Returnera oönskade varor? Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Vi förstår att det ibland inte fungerar för dig och att du vill ha pengarna tillbaka. Oroa dig inte, så länge en vara är i sitt originalskick accepterar vi returer, under förutsättningarna som beskrivs nedan, inklusive regler för rättvist användande. Inga av dessa regler påverkar dina lagstadgade rättigheter.

Returperioden är 14 dagar efter att du har mottagit paketet.

Om du returnerar en vara och begär återbetalning inom 14 dagar efter att varan levererades till dig eller gjordes tillgänglig för hämtning, kommer vi att ge dig full återbetalning via det ursprungliga betalningssättet.

Vi strävar efter att återbetala dig inom 14 dagar efter att vi har mottagit den returnerade varan.

Om du begär återbetalning för en vara inom ovanstående tidsramar men av någon anledning inte kan returnera den till oss, kan du kontakta oss - men återbetalningar kommer att vara enligt vår bedömning.

Efter det?
Vi accepterar inte returer av oönskade varor efter den angivna returperioden ovan. Om du försöker returnera en vara kan vi behöva skicka tillbaka den till den angivna leveransadressen och be dig täcka leveranskostnaderna.

Självklart är det okej att prova en vara som du skulle göra i en butik. Om en vara returneras till oss skadad, använd eller i ett olämpligt skick kan vi inte ge någon återbetalning och vi kan behöva skicka tillbaka den till dig (och be dig täcka leveranskostnaderna). Alla varor kontrolleras vid retur. Alla returnerade varor ska skickas i sitt originalskick och förpackning när det är möjligt, inklusive taggar.

Ansvar
Returnerade varor är ditt ansvar tills de når oss, så se till att de är väl förpackade och inte kan skadas under transporten! Eftersom paketet är ditt ansvar tills det returneras till oss, se till att du får ett bevis på porto ifall du behöver kontakta oss angående returen.

Vid vår returpolicy är du som kund ansvarig för att täcka alla fraktkostnader. Det inkluderar både kostnaderna för att initialt skicka varan till dig och kostnaderna för att returnera den till oss.

Vi är inte ansvariga för varor som returneras till oss av misstag (det händer!). Om vi kan lokalisera varorna (det är inte alltid möjligt) och du vill ha dem returnerade till dig kan vi be dig att täcka leveranskostnaderna.

Rättvist användande
Om vi märker ett ovanligt mönster av returaktivitet som inte stämmer överens: till exempel misstänker vi att någon faktiskt använder sina inköp och sedan returnerar dem, beställer och returnerar mycket - mycket mer än även den mest lojala Skogalen-kunden skulle beställa, eller om de returnerade varorna inte matchar det du beställde - då kan vi behöva inaktivera ditt konto och eventuella associerade konton. Om detta händer dig och du tror att vi har gjort ett misstag, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna att diskutera det.

Kontakta vår kundtjänst om ditt konto är inaktiverat och du behöver göra en giltig retur. De kommer att ge dig en returetikett, men du ansvarar för kostnaderna för att returnera varorna till oss. Observera att vi förbehåller oss rätten att vidta rättsliga åtgärder mot dig om de returnerade varorna inte matchar det du beställde.

Kan jag byta min vara?
Vi erbjuder inte utbyten. Om du vill ha en annan storlek eller färg kan du returnera den oönskade varan och göra en ny beställning.